XX əsr Azərbayvan
ədəbiyyatının ən görkəmli simalarından biri olan C.Cabbarlı ədəbiyyat
tariximizdə qudrətli dramaturq, istedadlı nasir kimi böyuk iz qoymaqla yanaşı həm
də könülləri fəth edən müqtədir bir şair
kimi taninmışdır.
Gənclik illərində yazdığı və XX yüzilliyin əvvəllərində “Bəsirət”, “Həqiqəti –Əfkar”, “Qurtuluş”, “Dirlik”, “Azərbaycan”, “İstiqlal”, “Babayi-əmir”, “Məzəli” kimi qəzet və jurnallarda dərc etdirdiyi lirik və satirik şeirləri ədəbiyyatımıza qudrətli bir sənətkarın gəlişindən xəbər vermiş, dağ çeşməsinə bənzər qaynayıb coşan sinəsindən qopan misralar söz xəzinəmizi əvvəzsiz incilər kimi zənginləşdirmişdirş. Təsadüfü deyildir ki, böyük sənətkar C.Cabbarlının könüllər oxşayan şeirlərindən bir neçəsinə gözəl mahnılar bəstələnmişdir.Həmin mahnılar bir çox görkəmli müğənnilərimizin repertuarını bəzəmiş, illər ötsə də, onlar öz təravətini, emosional təsir gücünü itirməmişdir. Böyük söz ustasının, “Qəlblər mühəndisi”nin (M.Müşfiq) belə şeirlərindən biri ədəbiyyatımızın qızıl fonduna daxil edilmiş dillər əzbəri “Ana” şeiridir.Bu şeir təkcə C.Cabbarlı yaradıcılığında deyil, ümumilikdəAzərbaycan ədəbiyyatında bir ədəbi hadisədir. Bədii ifadə vasitələrinin zənginliyi, poetik fikir əlvanlığı məna genişliyi. işıq, hava, kolorit bolloğu ilə seçilən bu şeir həcmcə kiçik olmasına baxmayaraq sözün əsl mənasında ümumiləşdirilmiş Ana obrazını əks etdirən monimental bir əsərdir. Düzdür, C.Cabbarlıya qədər bu əbədi və zərif mövzuya dünyanın, o cümlədən Azərbaycanın bir çox görkəmli söz ustası zaman- zaman müraciət edib,lakin onlardan heç biri Ana obrazının poetik təsvirində Cabbarlı zirvəsinə qalxa bilməmiş və bu mövzuda qələmə aldıqları ədəbi məhsullar C.Cabbarlının “Ana”sı qədər sənət hadisəsinə çevrilməmişdir.C.Cabbarlının “Ana” şeiri sənət şedevridir, insanın duyğularını vəcdə gətirən poetik simfoniyadır, Anaya, Vətənə,Torpağa məhəbbət himnidir.Leytmotivini Anaya, Vətənə saf, sonsuz ovlad məhəbbəti təşkil edən bu şeirin nüvəsində güclü enerji qərar tutub. Şeirin isti, canlı misralarından şairin coşqun, təlatümlü ürəyi görünür. Bu şeirin C.Cabbarlının gənclik illərinin ədəbi məhsulu olmasına baxmayaraq, sənətkarlıq cəhətdən o, mükəmməl, kamil bir sənət nümunəsidir.”Ana” sujetli şeirdir.Burada bədii təhkiyə- nəqletmə obrazli ifadə vasitələrilə, poetik müqaisə, təşbih, bənzətmə, istiarə və məcazlarla ustalıqla elə bəzədilib, elə süsləndirilib ki, şeirin bədii xüsusiyyətlərinə, yüksək ideallar aşılayan, bəşəri duyğular ehtiva edən, məntiqi dəlillərə söykənən əzəmətli qayəsinə heyran olmaya bilmirsən.“Ana” şeirinin yüksək poetik xüsusiyyətləri ilə yanaşı kompozisiyasıda olduqca maraqli, cəlbedicidir. Burada lirik qəhrəman özünü öyərək bildirirki onun bu dünyada hec kimdən, hec nədən qorxusu yoxdur. Nə cəlladın şəmşirindən, nə də ölüm xofundan cəkinən deyil. “Ölüm nədir ki- deyir,- onun gücilə xalqa həqiranə eyləyim təzim?” bu məğrur lirik qəhrəman qorxmaması barədə fikirlərini ardıcıllıqla bir-bir davam etdirərək söyləyir:
Gənclik illərində yazdığı və XX yüzilliyin əvvəllərində “Bəsirət”, “Həqiqəti –Əfkar”, “Qurtuluş”, “Dirlik”, “Azərbaycan”, “İstiqlal”, “Babayi-əmir”, “Məzəli” kimi qəzet və jurnallarda dərc etdirdiyi lirik və satirik şeirləri ədəbiyyatımıza qudrətli bir sənətkarın gəlişindən xəbər vermiş, dağ çeşməsinə bənzər qaynayıb coşan sinəsindən qopan misralar söz xəzinəmizi əvvəzsiz incilər kimi zənginləşdirmişdirş. Təsadüfü deyildir ki, böyük sənətkar C.Cabbarlının könüllər oxşayan şeirlərindən bir neçəsinə gözəl mahnılar bəstələnmişdir.Həmin mahnılar bir çox görkəmli müğənnilərimizin repertuarını bəzəmiş, illər ötsə də, onlar öz təravətini, emosional təsir gücünü itirməmişdir. Böyük söz ustasının, “Qəlblər mühəndisi”nin (M.Müşfiq) belə şeirlərindən biri ədəbiyyatımızın qızıl fonduna daxil edilmiş dillər əzbəri “Ana” şeiridir.Bu şeir təkcə C.Cabbarlı yaradıcılığında deyil, ümumilikdəAzərbaycan ədəbiyyatında bir ədəbi hadisədir. Bədii ifadə vasitələrinin zənginliyi, poetik fikir əlvanlığı məna genişliyi. işıq, hava, kolorit bolloğu ilə seçilən bu şeir həcmcə kiçik olmasına baxmayaraq sözün əsl mənasında ümumiləşdirilmiş Ana obrazını əks etdirən monimental bir əsərdir. Düzdür, C.Cabbarlıya qədər bu əbədi və zərif mövzuya dünyanın, o cümlədən Azərbaycanın bir çox görkəmli söz ustası zaman- zaman müraciət edib,lakin onlardan heç biri Ana obrazının poetik təsvirində Cabbarlı zirvəsinə qalxa bilməmiş və bu mövzuda qələmə aldıqları ədəbi məhsullar C.Cabbarlının “Ana”sı qədər sənət hadisəsinə çevrilməmişdir.C.Cabbarlının “Ana” şeiri sənət şedevridir, insanın duyğularını vəcdə gətirən poetik simfoniyadır, Anaya, Vətənə,Torpağa məhəbbət himnidir.Leytmotivini Anaya, Vətənə saf, sonsuz ovlad məhəbbəti təşkil edən bu şeirin nüvəsində güclü enerji qərar tutub. Şeirin isti, canlı misralarından şairin coşqun, təlatümlü ürəyi görünür. Bu şeirin C.Cabbarlının gənclik illərinin ədəbi məhsulu olmasına baxmayaraq, sənətkarlıq cəhətdən o, mükəmməl, kamil bir sənət nümunəsidir.”Ana” sujetli şeirdir.Burada bədii təhkiyə- nəqletmə obrazli ifadə vasitələrilə, poetik müqaisə, təşbih, bənzətmə, istiarə və məcazlarla ustalıqla elə bəzədilib, elə süsləndirilib ki, şeirin bədii xüsusiyyətlərinə, yüksək ideallar aşılayan, bəşəri duyğular ehtiva edən, məntiqi dəlillərə söykənən əzəmətli qayəsinə heyran olmaya bilmirsən.“Ana” şeirinin yüksək poetik xüsusiyyətləri ilə yanaşı kompozisiyasıda olduqca maraqli, cəlbedicidir. Burada lirik qəhrəman özünü öyərək bildirirki onun bu dünyada hec kimdən, hec nədən qorxusu yoxdur. Nə cəlladın şəmşirindən, nə də ölüm xofundan cəkinən deyil. “Ölüm nədir ki- deyir,- onun gücilə xalqa həqiranə eyləyim təzim?” bu məğrur lirik qəhrəman qorxmaması barədə fikirlərini ardıcıllıqla bir-bir davam etdirərək söyləyir:
Cahanda yox elə bir qüvvə baş əyim ona mən,
Fəqət nə güclü, zəif bir vücud var, yahu
Ki, haziram
yıxılam xaki- payinə hər gün,
Öpüm ayağıni icz ilə. Kimdir o? Nədir o?
Qorxmaz, çılğın, məğrur lirik qəhrəman verdiyi bu
sualları özü də cavablandıraraq , ayağına yıxılmağa hazır olduğu vücudu bəlləndirir:
ANA! ANA!…Sonra” “O adın qarşısinda bir
qultək həmişə səcdədə olmaq mənə fəxarətdir” deyir.
“Ana” şeri oxucunu sehirləndirməklə yanaşı həm
də ona yüksək əxlaqi, mənəvi keyfiyyətlər
aşılayır.C.Cabbarlının yüksək poetik sənət nümunəsi olan bu əsərini oxuduqca
yadımıza Peyğəmbərimiz Məhəmməd sələvatullahın “ Cənnət analrın ayaqları
altındadır” məşhur mübarək kəlamı düşür.C.Cabbarlının bu şeiri, sözün əsl mənasında,
sənət möcüzəsidir. O C.Cabbarlıdan sonrakı ədəbi nəsillərin yaradıcılığına
böyük təsir göstərmiş zaman- zaman müqtədir aktyorlarımızın, bədii qiraət
ustalarımızın repertuarlarının bəzəyi olmuşdur.Bu həmişəyaşar sənət əsəri
S.Rüstəmin “Ana və poçtalyon”, S.Vurğunun “Ananın öyüdü”, Ə.Kərimin “Qaytar ana
borcunu”, İ.Səfərlinin “Ana”, C.Novruzun “Gözüm görə- görə qocalır anam” kimi
dillər əzbəri olan şeirləninin yaradılmasına sanki bir impuls vermiş, detanator
rolunu oynamışdır.Bir əsrə qədər yaşı olmasına baxmayaraq C.Cabbarlının “Ana”
şeiri nəinki qocalıb qarımış, öz təravətini və aktualliğını itirmiş, əksinə
dövlət müstəqilliyimizə qovuşduğumuz bizim günlərdə daha yeni məna və məzmun kəsb
etmişdir. Torpaqlarımızın iyirmi faizindən
çoxu işğal altında olduğu indiki bir vaxtda “Ana” şeiri həmişəkindən daha
aktual, daha gərəkli və ibrətamizdir. Çünkü biz Ana dedikdə Vətəni düşünür,
ondan əmanət qalan, qoynunda ulularımız,əcdadlarımız uyuyan müqəddəs
torpaqlarımızı anırıq. Şeirin tədrisi zamanı şagirdlərimizə əsərin bədii
xüsusiyyətləri, vəzni, dil və üslub məziyyətləri barədə bilgi verməklə yanaşı
onların diqqətini müəllifin aşıladığı əsas ideyaya- Ana, Vətən, Torpaq, Yurd məhəbbətinə
yönəldirik, bu məhhəbbət uğrunda öz əziz canlarını qurban verən Milli Qəhrəmanlarımızın
adlarını çəkirik. Dərslərimdə fəal təlim metodlarından istifadə etməyə
çalışıram.İnteraktiv təlim metodunun tələbinə uyğun olaraq tədris etdiyim
mövzuda fəndaxili və fənlərarası əlaqəyə xüsusi diqqət yetirirəm. Cəfər
Cabbarlının “Ana”şeirinin tədrisində fəal təlim metodlarından istifadə edərək,
şagirdlərin müstəqil fikir yürütmə ,tədqiqat aparma,təhlil aparma keyfiyyətlərinin
formalaşmasına şərait yaradıram. Dərsin ilkin mərhələsində şagirdləri Ana, Vətən ,Torpaq qruplarına bölürəm.
Klaster metodundan istifadə edərək motivasiya yaradıram.
👍👍
YanıtlaSilHsjsnsyfhdjekwkakapzpforj4n4kdozpzldkrjrjrke
SilHansı bəhrdədir
SilMende onu axtarirammmmmm
SilƏruz vəzni, müctəs bəhri
Silsuuuuuuuuper
YanıtlaSilaxaxaAxxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaAxasxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaAxasxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaAxasxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaAxasxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaAxasxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaAxasxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaAxasxaxaxaxaxaxaxaxaaxaxaxaxxaxaxaxaxaAxasxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxxaxaxaxaxav
YanıtlaSilPeyser
Sil🤟
SilDedendi
SilSAGOLLLUN
YanıtlaSilELA
Silsağ olun T.Ş.K
SilGirsin amcığıva
SilDardüşünceli birisende
SilSikim sizi
SilYaxsidi
YanıtlaSilinşa olaraq derse bunu yazacam
YanıtlaSilyaxsidi
SilHarda oxuyursan
Sil9 cu sinif
Amciğiva soxum
Sileladi yaxsi insadi
YanıtlaSilƏla. Ədəbiyyatdan Məllim Bunu Təhlili vermişdi. İndi yazıram.
YanıtlaSilMENEDE MUELLIM VERMISDI INDI YAZIRAM
YanıtlaSilMənədə məlim ədəbiyyatdan vermişdi əzəbər ya da təhlilini mən təhlilini yazacağam
YanıtlaSilMənədə məlim ədəbiyyatdan vermişdi əzəbər ya da təhlilini mən təhlilini yazacağam
YanıtlaSilheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee cox sevindim
Silcoxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx sagolun mene cox komek etdi bu yazi
YanıtlaSil-' aLa dur gorm ..!
Silsalam edebiyyat sevenler
YanıtlaSilmelim şeiri ezber verib ancaq şeirin tehlilinide verib men buradan yazacam
YanıtlaSilsagol ki dedin ne ederdik
Silsağol admin
YanıtlaSilCox sag olun
YanıtlaSilSalam.Mənədə müəllim evə belə tapşırıq vermişdi
YanıtlaSilBuuuuuuuuuuuuu coooooooooox yaxsiiiiiiiiiiiiiiiiiii deyilll deye bilmerem eladi \
YanıtlaSilmekteblerin adin yazin
YanıtlaSilçoox gözəldir
YanıtlaSilBilmirsiniz ki, Cəfər Cabbarlının bu 'ana' şeiri əruz vəzinin hansı bəhrində yazılıb?
YanıtlaSilMustec
SilMuctezad behri eruz veznunde
SilCox sagolun
SilCox sagolun
SilMuctes behri
YanıtlaSilTşk ədəbiyyat müəlliməsi bu şeiri təklik et demişdi burdan yazaram 🙏
YanıtlaSilTehlili neter yazım
YanıtlaSilSalam
YanıtlaSilSalamSalam
Salam burhan
YanıtlaSilİlk başda Azərbaycan yerinə Azərbayvan yazmısız, onu düzəltsəz yaxşı olar)
YanıtlaSilÇox sağ olun!
YanıtlaSil